2013. szeptember 4., szerda

Arcok a Coaching Team mögött - I. rész

A Coaching Team tagjainak bemutatkozása hétről-hétre itt olvasható.

Első körben Bite Barbara (ügyvezető, business coach, vezetői tanácsadó) és Kiss Barbara (junior tanácsadó, pszichológus, irodavezető) beszélgetése érhető el.

(Fotó: Bite Barbara)


A Coaching Team-ben testet ölt számomra mindaz, amit küldetésemnek érzek. Egyrészt, hogy munkámmal támogathatok, támogatunk fiatalokat a vezetővé válás útján, fejlesztünk coaching, tréning tevékenységünkkel olyan embereket, akik jobban, eredményesebben, hatékonyabban kívánják végezni munkájukat, élni életüket. Támogathatunk csapatokat együttműködésük hatékonyságának növekedéséért, az őket ért, vagy általunk indukált változások támogatásában, megvalósításában, feldolgozásában. Miközben mindezt tesszük a Coaching Team csapatával, kutatjuk a fiatal generációt (Y, Z), igyekszünk igényeiket, elképzeléseiket minél mélyebben megismerni. Mivel magam is 25 évesen lettem vezető, saját bőrömön érzem és átérzem a fiatalok vezetői dilemmáit.
Másrészt küldetésemnek érzem azt is, hogy mint fejlesztő szakemberként  és vezetőként is helyt álljak. Egy olyan szakmai közösség a Coaching Team, ahol a közösség erejére építve, mégis az egyén szabadságát meghagyva működünk együtt. Büszkeséggel tölt el, hogy a Coachnig Team közösségét vezethetem.

Iskolás éveimet tekintve a jó tanuló, jó sportoló jelzőt tudom használni, miközben sokáig a rajz, a festészet is jelen voltak a hétköznapjaimban. 8 évig kézilabdáztam első osztályú csapatokban, 70-szeres korosztályos válogatottsággal a hátam mögött. Az élsportolói lét mellett párhuzamosan végeztem el a Külkereskedelmi Főiskolát, majd a Közgazdaságtudományi egyetemet. Több komoly sérülés után váltottam és kerültem a kereskedelem világába. 26 évesen már közel 100 fős csapatot vezettem. a 7, multinacionális környezetben eltöltött év alatt, belenőve a vezetői nadrágba, párhuzamosan a vezetéssel vállaltam belső tréningek tartását, projektvezetést, mentor, belső coach feladatokat. Az elmúlt 4 év során több neves coach és tréner képzésen vettem részt, az ICF akkreditált coachaként több, mint 350 cocholt órával a hátam mögött mélyebben és erősebben hiszek a coaching, a személyre szabott fejlesztés, az értő figyelem erejében, mint valaha.

Bite Barbara (Barus): Mit jelent számodra ez a szakmai közösség?

(Fotó: Kiss Barbara)
Szervezeti pszichológusként a Coaching Teamben olyan munkahelyre találtam, ahol képességeimet kibontakoztatva egy kreatív és felkészült csapat tagja lehetek. Rövid idő alatt – Boró fél éve csatlakozott hozzánk, a Szerk. – sok szakmai tapasztalatot szerezetem, igyekszem a maximumot kihozni magamból, és nagy örömmel tölt el, hogy sikerült elismerést kivívnom. Fontos számomra, hogy egyenrangú, partneri viszonyt tudtam kialakítani a kollégáimmal. Az előző munkahelyemen szakmai ambícióim féltékenységet váltottak ki a kollégáimból, itt viszont támogatást, bíztatást kapok tőlük. Élményszámba mennek a közös tréningek, vacsorák…
De a hard core munkanapokon is olyan találó észrevételeket, szemléletformáló gondolatokat, inspiráló megjegyzéseket hallok Barustól, Barbitól, Anditól, Marytől és Csabától, hogy nyitottam egy „Coaching Team idézetek” c. füzetet –természetesen Y-os módjára, online formában.

Barus, tudod, mit élek meg itt a mindennapok során?
Azt, hogy a nevetve is lehet komolyan.
Azt hiszem, egy ilyen munkahely minden pályakezdő álma, de legalábbis az Enyém!

Barus: Mivel járulsz hozzá a csapathoz? 
Boró: A Coaching Team szakmai műhelye fél éve szavazott bizalmat nekem. Irodavezetőként munkaköröm részét képezi a háttérfeladatok ellátása, emellett junior tanácsadóként, pszichológusként lehetőséget kapok arra, hogy hozzájáruljak a szervezet eredményességéhez. Pszichológiai ismereteimet és szervezetfejlesztési tanulmányaimat,  képességeimet igyekszem mindenki javára kamatoztatni. Kollégáim természetesnek tekintik, hogy fiatal munkaerőként, az újító szemléletet képviselem a Teamben. Egyetemi éveim alatt kialakult bennem a kritikai gondolkodás, az önismeret, a folytonos szakmai megújulás igénye. Egyének, csoportok és szervezetek fejlesztésére alkalmas módszertani eszközök széles tárházát ismertem meg, melyet mindig a helyzethez igazítva alkalmazok. A gyakorlatorientált sajátélményű képzéseken szerzett készségeimet úgy használom, hogy mások is hasznát vehessék.

Bohókás, de végeredményben maximalista egyéniségem erősítheti a csoportkohéziót, pozitív hatással van a csoportdinamikára, a teljesítményre.
Te hogyan látod ezt, Barus?
Egyet értek, Boró!

Sokoldalú vagyok és akár eredeti szakmámtól távol eső dolgokat is megcsinálok, új és új szeleteit megismerve gyakorlati világunknak, pl. már honlapot is szerkesztek!
Gyakran megfordulok szakmai terepen – A Coaching Team keretei ezt lehetővé teszik – : előadóként konferenciákon, közép-és felsőoktatásban meghívott oktatóként, szakmai reggeliken etc. Elmesélem Neked Barus, hogy még mindig meglepődöm, amikor ilyen alkalmak során a hallgatóságom ezt jelzi vissza „Látszik, hogy megtaláltad a helyed!”
Barus, tudod, mit szeretek a legjobban a Coaching Teamben?
Azt, hogy bátor lehetek!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése