2011. november 3., csütörtök

A coaching és a HR kapcsolata

A coaching és a HR kapcsolata

A minap John Whitmore előadásának szünetében egy ismerős HR igazgatóval arról beszélgettünk, hogyan lehet bevezetni a coachingot, a coaching szemléletű vezetést egyes vállalatokhoz ill. egy HR-es hogyan tudja használni a coaching eszközöket a mindennapi életben a munkája során és annak.

Tapasztalatból tudom, hogy nem könnyű meggyőzni vezetőtársainkat a coaching szemlélet használatáról. Munkám során a coaching eszközök – pl. kérdések, tükör-tartás – használata sokszor segítette a munkámat és hasznos eszköznek bizonyult egy-egy hozzám forduló vezető vagy munkatárs problémájának megbeszélésekor.

Sokszor éltem át, hogy Tőlem várták a megoldást, ugyanakkor nem hiszem hogy minden esetben kéne tudnom a választ ezekre a problémákra, kérdésekre. Ilyenkor pár célzott kérdéssel – ugyanúgy mint a coaching folyamat során – az adott problémára fókuszálva, nem én oldottam meg vagy astam tanácsot, hanem a vezető maga „jött rá” arra a „megoldásra” ami az adott körülmények között neki megfelelt, a HR ismeretekkel én támogattam egy-egy döntés meghozatalában.

A coaching használatával a döntéshozatal ugyan kicsit lassabb, de az átgondoltabb, tudatosabb, több felelősségvállalással ötvözve.

John Whitmore budapesti előadásán elhangzott szavait idézve:

„Ha kiépül a magas szintű tudatosság, akkor terhelhető az egyén a felelősség terhével, másfajta minőségű delegálást jelent az, ha azt valaki coaching szemlélettel teszi. Nem a konkrét tennivalókat osztja ki, hanem relevanciákat, eshetőségeket kérdez, és teszi felelőssé az azzal tevékenykedő munkavállalókat. Döntések meghozatalát teszi lehetővé ezzel a módszerrel.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése